Friday, 14 September 2018 06:56

Noi oportunitati pentru antreprenori Featured

Written by 
Rate this item
(0 votes)

 

 

,,NOI OPORTUNITĂŢI PENTRU ANTREPRENORI
POCU /82/3/7/134745, SMIS 106360 

 

PROIECT COFINANŢAT DIN FONDUL SOCIAL EUROPEAN PRIN PROGRAMUL OPERAŢIONAL CAPITAL UMAN

 

Conţinutul  acestui  material  nu  reprezintă  în  mod  obligatoriu  poziţia  oficială  a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Pentru informaţii despre despre celelelate programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


 

 COMPONENTA 1: ROMÂNIA START UP PLUS
 
AXA PRIORITARĂ :  LOCURI DE MUNCĂ PENTRU TOŢI 

OPERAŢIUNEA: CREȘTEREA OCUPĂRII PENTRU SUSȚINEREA ÎNTREPRINDERILOR CU PROFIL NON-AGRICOL DIN ZONA URBANĂ
SCHEMA DE AJUTOR DE STAT: ROMÂNIA START-UP PLUS


OBIECTIV TEMATIC 8: PROMOVAREA LOCURILOR DE MUNCĂ DURABILE ŞI DE PROMOVAREA UNOR LOCURI DE MUNCĂ DURABILE ŞI DE CALITATE ŞI SPRIJINIREA MOBILITĂŢII LUCRĂTORILOR


PRIORITATEA DE INVESTIŢII 8 iii: ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE, ANTREPRENORIAT ŞI ÎNFIINŢARE A UNOR ÎNTREPRINDERI, INCLUSIV A UNOR MICROÎNTREPRINDERI ŞI A UNOR ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII INOVATOARE

OBIECTIVUL GENERAL:
Obiectivul general al proiectului este creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană a Regiunii Centru, prin promovarea şi dezvoltarea culturii antreprenoriale a cetăţenilor din regiunea Centru, prin dezvoltarea competenţelor antreprenoriale a unui număr de 336 persoane, prin acordarea de subvenţii de minimis pentru 40 de întreprinderi nou înfiinţate şi prin crearea a 80 noi locuri de muncă, într-o perioada de 36 luni calendaristice.

PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 15.02.2018 – 14.01.2021.

PARTENERIATUL PROIECTULUI:
Proiectul este implementat de FIRST JOB SCHOOL S.R.L, Solicitant, în parteneriat cu:

  • GO TO JOB SCHOOL S.R.L, Partener 1
  • FUNDAŢIA PENTRU PROMOVAREA ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, Partener 2.

Implementarea proiectului se realizează în Regiunea Centru (Judeţele Braşov, Sibiu, Covasna, Harghita, Alba şi Mureş).

OBIECTIVE SPECIFICE:
OBIECTIV NR. 1:Creşterea gradului de informare a 1 800 persoane fizice, prin iniţiative de promovare a egalităţii de şanse şi combaterea discriminării (inovare socială) în Regiunea Centru.

OBIECTIV NR. 2: Creşterea nivelului de cunoaştere şi aplicare a competenţelor antreprenoriale pentru 336 persoane, într-o perioada de 12 luni.

OBIECTIV NR. 3:  Înfiinţarea şi sustinerea a 40 noi firme cu profil non-agricol din mediul urban în Regiunea Centru, prin măsuri de sprijin financiar şi alte măsuri de asistenţă specializată, pe o perioada de 24 luni, în vederea asigurării suportului adecvat pentru rezilienţa acestor afaceri începute.

OBIECTIV NR. 4:Creşterea ocupării prin crearea a 80 de locuri de muncă, ca urmare a suportului acordat noilor întreprinderi înfiinţate prin proiect.

 

ACTIVITĂŢI  oferite în cadrul proiectului:
ACTIVITATEA 1: Managementul proiectului
ACTIVITATEA 2:  Publicitatea proiectului
ACTIVITATEA 3: Achizițiile proiectului
ACTIVITATEA 4: Informarea și selectarea grupului țintă, organizarea proiectului de formare antreprenorială, selectarea planurilor de afaceri și efectuarea stagiilor de practică:

  • SUBACTIVITATEA 4.1: Campanie de informare și inovare socială prin inițiative de promovare a egalității de șanse și combatere a discriminării;
  • SUBACTIVITATEA 4.2: Recrutare, înscriere și selecție grup țintă în vederea participării la programul de formare antreprenorială și/sau competiția planurilor de afaceri;
  • SUBACTIVITATEA 4.3: Pregătire, desfășurare, monitorizare program de formare antreprenorială;
  • SUBACTIVITATEA 4.4: Seminarii motivaționale Și tu poți fi antreprenor!” pentru încurajarea potențialilor beneficiari în vederea înscrierii planurilor de afaceri în competiție;
  • SUBACTIVITATEA 4.5: Pregătirea competiției planurilor de afaceri și facilitarea accesului grupului țintă la informațiile necesare, prin servicii de asistență pentru pregătirea planurilor de afaceri;
  • SUBACTIVITATEA 4.6: Realizare Îndrumar pentru susținerea mediului antreprenorial local;
  • SUBACTIVITATEA 4.7: Competiția planurilor de afaceri, selectarea planurilor ce urmează a fi finanțate;
  • SUBACTIVITATEA 4.8: Organizarea și desfășurarea stagiilor de practică, elaborarea rapoartelor stagiilor de practică.

ACTIVITATEA 5.Consultanță și monitorizare în vederea implementării planurilor de afaceri și decontarea subvențiilor prevăzute în schema de ajutor de minimis:

  • SUBACTIVITATEA 5.1: Servicii de consiliere/consultanță în vederea completării cunoștințelor și aptitudinilor necesare implementării planului de afaceri, demarării și funcționării afacerilor;
  • SUBACTIVITATEA 5.2: Asistență individuală pentru elaborarea și depunerea documentației necesare înființării și funcționării întreprinderilor la Oficiul Registrului Comerțului;
  • SUBACTIVITATEA 5.3: Semnarea contractelor de subvenție;
  •  SUBACTIVITATEA 5.4: Monitorizarea activității întrepinderilor beneficiare de schemă de ajutor de minimis, prin verificarea documentelor și actelor juridice/contabile și prin vizite pe teren;
  • SUBACTIVITATEA 5.5: Efectuarea plății primei tranșe din ajutorul de minimis pe baza documentelor care dovedesc înființarea întreprinderii și a contractului de subvenție;
  • SUBACTIVITATEA 5.6: Verificarea documentației care justifică cheltuirea primei tranșe din ajutorul de minimis și decontarea tranșei 2 din subvenție.

ACTIVITATEA 6. Activitatea de monitorizare și asistență în vederea asigurării funcționării și dezvoltării întreprinderilor beneficiare de schemă de ajutor minimis:

  • SUBACTIVITATEA 6.1. Monitorizarea activității întreprinderilor în perioada de postfinanțare în vederea dezvoltării, menținerii locurilor de muncă și a sustenabilității afacerilor;
  • SUBACTIVITATEA 6.2. Asistență în vederea asigurării sustenabilității afacerii și atingerii rezultatelor asumate prin planul de afaceri;
  • SUBACTIVITATEA 6.3. Elaborare “Ghid de bune practici pentru derularea schemei de minimis start-up în Regiunea Centru. Analiza mediului antreprenorial regional din perspectiva proiectului” – “Noi oportunități pentru antreprenori”.

 

VALOAREA PROIECTULUI:
Valoarea totală a proiectului este de 8 913 943.76 lei, din care valoarea contribuţiei financiare a Uniunii Europene este de 7 425 392,67 lei şi contribuţie naţională 1 310 363.41 lei.

 

REZULTATE AŞTEPTATE:
Se preconizează obținerea următoarelor rezultate: 

SUBACTIVITATEA 1.1: se asigură atingerea obiectivelor proiectului la timp si cu utilizarea eficientă a resurselor materiale, financiare şi umane conform cererii de finantare; se iau toate măsurile necesare pentru atingerea indicatorilor şi pentru prevenirea problemelor ce pot aparea pe parcursul implementării proiectului.

SUBACTIVITATEA 2.1: o strategie de comunicare elaborată, o retea de networking creată cu minim 45 de organizații sau instituții din Regiunea Centru, un banner realizat şi afişat la sediul Beneficiarului, 2 conferinţe de presă organizate,  pagini web si/sau de social media ale partenerilor actualizate lunar, informări lunare transmise constant către beneficiarii direcți.

SUBACTIVITATEA 3.1: consumabile achiziționate pentru activitate, servicii de organizare pentru 12 evenimente, 8 sali de închiriate,  2 publicații tipărite.

SUBACTIVITATEA 4.1: un plan de campanie elaborat, 12 materiale de prezentare în limba română și maghiară realizate în format PowerPoint pe tematica antreprenoriatului, inovării sociale, egalității de șanse și nediscriminarii, 6 evenimente publice organizate cu minim 210 participanți, 1 800 persoane informate în cadrul campaniei (web, social media, email, întâlniri).

SUBACTIVITATEA 4.2: minim 336 persoane recrutate, selectate și înscrise la programul de formare antreprenorială și competiția planurilor de afaceri, din care minim 60% femei, 136 someri sau persoane inactive, 200 persoane care au loc de muncă și înființează o afacere în scopul creării de noi locuri de muncă (inclusiv persoane care desfășoară activități independente); minim 20 persoane participante la programul de formare antreprenoriala din fiecare judeţ din Regiunea Centru.

SUBACTIVITATEA 4.3: 336 persoane participante la programul de formare antreprenorială, 336  absolvenți certificați ai programului de formare antreprenorială, 336 planuri de afaceri întocmite, 3 rapoarte de monitorizare a cursurilor elaborate.

SUBACTIVITATEA 4.4: 6 seminarii de motivare a viitorilor antreprenori organizate, inclusiv cu prezentări în limba maghiară, 120 persoane din grupul țintă participanți la seminarii.

SUBACTIVITATEA 4.5: o procedură definită pentru competiția planurilor de afaceri, în limba română și maghiară, o comisie constituită pentru jurizarea competiției, 90 persoane informate în cadrul sesiunilor individuale, 150 persoane informate în cadrul sedințelor colective, 120 persoane beneficiare de servicii de consultanță.

SUBACTIVITATEA 4.6: un “Îndrumar pentru susținerea mediului antreprenorial local” publicat în limba română și maghiară, tipărit/distribuit în 500 exemplare și postat în format electronic minim 3 ani pe site-urile partenerilor proiectului.

SUBACTIVITATEA 4.7:  40 de planuri de afaceri aprobate în vederea acordării finanțării prin ajutorul de minimis, 10 planuri de afaceri publicate pe lista de rezervă.

SUBACTIVITATEA 4.8: 40 viitori antreprenori efectuează stagii de practică cu o durată de 40 ore.

SUBACTIVITATEA 5.1: 40 persoane beneficiază constant de servicii de consiliere/consultanţă timp de 12 luni, 960 sedinţe de consultanţă organizate pentru completarea cunostinţelor şi aptitudinilor necesare implementării planului de afaceri, demarării şi functionării afacerilor.

SUBACTIVITATEA 5.2: 40 persoane beneficiari de servicii de asistenţă pentru înfiinţarea, demararea şi funcţionarea întreprinderilor, 480 sedinţe de asistenţă susţinute, 40 firme nou înfiinţate.

SUBACTIVITATEA 5.3: 40 contracte încheiate pentru acordarea unui ajutor de minimis în valoare de maxim 30.000 euro pentru 40 de întreprinderi nou înfiinţate, care vor fi funcţionale timp de minim 30 de luni; 80 locuri de muncă nou create.

SUBACTIVITATEA 5.4: 40 întreprinderi monitorizate pe parcursul desfăşurării etapei a II-a, 40 de întreprinderi menţinute functionale pe parcursul etapei II de proiect, 80 de locuri de muncă păstrate, 80 de persoane angajate.

SUBACTIVITATEA 5.5: 40 întreprinderi vor primi prima tranşa din ajutorul de minimis, în cuantum de maxim 21.000 de euro fiecare.

SUBACTIVITATEA 5.6: 40 întreprinderi vor primi a doua tranşa din ajutorul de minimis, în cuantum de minimum 9.000 de euro fiecare.

SUBACTIVITATEA 6.1: 40 întreprinderi monitorizate pe parcursul desfăşurarii etapei a III-a de proiect şi timp de 12 luni după finalizarea proiectului, 40 de firme păstrate funcţionale, 80 de locuri de muncă păstrate şi 80 de persoane angajate pe parcursul etapei III a proiectului şi timp de 12 luni după finalizarea proiectului.

SUBACTIVITATEA 6.2: 40 întreprinderi vor beneficia constant de servicii de consiliere/consultanţă timp de 18 luni (6 în etapa III de implementare şi 12 luni în perioada de sustenabilitate), 640 sedinţe de consultanţă organizate pentru completarea cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare pentru conducerea şi dezvoltarea afacerilor (480 în etapa III de implementare şi 160 în etapa de sustenabilitate).

SUBACTIVITATEA 6.3: un "Ghid de bune practici pentru derularea schemei de minimis start-up în Regiunea Centru privind analiza mediului antreprenorial regional din perspectiva proiectului "Noi oportunităţi pentru antreprenori""publicat în limba română şi maghiară, în format electronic postat minim 3 ani pe site-urile partenerilor şi tipărit/distribuit în 500 exemplare.

CONTACT PENTRU PROIECT:
Mai multe informaţii despre proiect puteţi obţine la sediul nostru din Mun. Braşov, str. De Mijloc nr. 90, cod poştal 500064, Judeţul Braşov sau la următoarele date de contact:
Telefon fix: 0268.511.951 sau Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  sau This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


 

Read 2653 times Last modified on Monday, 17 September 2018 10:48

1248 comments

  • Comment Link Ernestina Tuesday, 19 March 2019 05:10 posted by Ernestina

    I'm very happy to find this site. I wanted to thank you for your time due to this fantastic read!!

    I definitely liked every little bit of it and i also have you saved to fav to look at
    new information in your website.

  • Comment Link Clarita Tuesday, 19 March 2019 03:54 posted by Clarita

    Does your site have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to
    send you an e-mail. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time.

  • Comment Link Ella Tuesday, 19 March 2019 03:23 posted by Ella

    Hi there every one, here every person is sharing such
    familiarity, thus it's pleasant to read this blog, and I used to pay
    a visit this website everyday.

  • Comment Link Christena Monday, 18 March 2019 18:59 posted by Christena

    This is a topic that is near to my heart... Best wishes!
    Exactly where are your contact details though?

  • Comment Link Enrique Monday, 18 March 2019 14:04 posted by Enrique

    Hey there! I realize this is somewhat off-topic but I had to ask.
    Does building a well-established blog like yours take a lot of work?
    I'm brand new to blogging however I do write in my diary daily.

    I'd like to start a blog so I can share my own experience and
    feelings online. Please let me know if you have any ideas or tips for
    brand new aspiring bloggers. Appreciate it!

  • Comment Link Terrie Monday, 18 March 2019 08:11 posted by Terrie

    I'm not sure exactly why but this web site is loading incredibly
    slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
    I'll check back later and see if the problem still exists.

  • Comment Link Nida Monday, 18 March 2019 06:50 posted by Nida

    Great items from you, man. I've be mindful your
    stuff prior to and you are just extremely excellent.
    I really like what you've got right here, certainly like
    what you are stating and the way in which during which you say it.
    You are making it enjoyable and you still care
    for to keep it smart. I can't wait to read far more from you.
    This is really a terrific site.

  • Comment Link Randell Monday, 18 March 2019 06:49 posted by Randell

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically
    tweet my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with
    something like this. Please let me know if you run into anything.

    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your
    new updates.

  • Comment Link Deangelo Monday, 18 March 2019 06:27 posted by Deangelo

    I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed
    about my trouble. You're wonderful! Thanks!

  • Comment Link Bryant Monday, 18 March 2019 04:36 posted by Bryant

    I got this web site from my buddy who shared with me about this site and
    now this time I am visiting this web site and reading very informative posts here.

Leave a comment

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

About Us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Read More

Twitter feed